Computer Freak?? 5-2008 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu Computer Freak?? 5-2008 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Computer Freak?? 5-2008

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 April 2008 | Oeganda, Bushenyi

30 April 2008

Hallo Iedereen,

Het vorige bericht is nog niet zo lang geleden, maar het leven is hier momenteel nauwelijks bij te benen dus is een nieuw bericht gerechtvaardigt. In de komende weken staat zo veel op stapel dat ik denk dat een bericht bij die tijd te veel ingredienten heeft.

Kids Corner:
Kemba – heeft lekker vakantie en ze geniet van het lange slapen. In plaats van om half zeven daar mij uit bed gesleept te worden, komt ze er zelf uit lang en breed nadat ik naar kantoor vertrokken ben. Ze geniet enorm van de aanwezigheid van de kinderen van de buren. Rachel is er altijd en gaat naar dezelfde school, maar haar broertjes en zusjes zitten op Boarding School in Kampala dus die zijn er alleen in de vakantie.

Hansje moet weer even wennen aan de aanwezigheid van zijn grote zus, en trekt als gevolg sterk naar zijn jongere zus. Alhoewel het schooltje spelen van Kemba hem toch wel boeit.

Nicole vind het wel gezellig al die actie in huis. Ze rent lekker mee, kan uitermate goed mee gillen (tot mijn grote vreugde).

Work Wobbles:
Werk is echt genieten momenteel. Er is volop activiteit en evenzoveel potentiele kansen. Wat de hele zaak spannend maakt.
Hilary en ik hebben de eerste ronde oudergroepen gehad (zie fotolink). Dat was een zeer intensieve week met veel reizen en veel uitdagingen. Het programme werd goed ontvangen en ik denk dat Hilary een goed idee heeft gekregen van wat nodig is. Ze zet momenteel haar programme voor volgende weeks residential training in elkaar. Dan krijgen we de Docent en 3 ouders van iedere groep bij elkaar voor een week training. Ik stond erbij en keek ernaar en zorg dat alles goed gerapporteerd word etc.

Als klein wonder werden we als organisatie ‘Silent Voices’ vorige week uitgenodigt voor de District Celebration voor Mensen met Disabilities. Het was een kleine tour-de-force, maar we kregen het toch voor elkaar om met een kleine groep kinderen deel te nemen aan de parade (met de enige bannier in het gezeldschap!). De dove kinderen hebben een lied in gebarentaal te zingen en een fysiek gehandicapt jongetje heeft een poem voorgedragen. Ondanks het feit dat ik 1000 ideeen heb hoe het beter kan was ik bere trots op hun. En het feit dat we er waren heeft grote indruk gemaakt op de mensen. (zie foto link).

Dan de spannende potentiele kansen: de Donor (DeafChildWorldWide) is van plan een East Africa Programme op te zetten, en voor het Ugandeze deel van dat verhaal kijken ze met zeer geintreseerde ogen naar ‘Silent Voices’ – ik had nooit beseft dat wij het enige project zijn in Uganda dat ze begeleiden, maar kwam daar via hun website achter (http://deafchildworldwide.info).
Het is ook deze organisatie die een experiment doet met het laten ‘bloggen’ van mensen die met Dove Kinderen werken – en Silent Voices was gevraagt daar aan mee te doen. Dus... daar zitten we dan inene met een Blog: http://silentvoices.wordpress.com . Het is nog niet helemaal ingevult maar ik vind het toch wel heel spannend om te doen.
Dat ik ooit nog zo’n computer freak zou worden, he!!?

‘Silent Voices’ income generating project is geadopteerd door Lion’s Youth Exchange Programme in Norwegen. Dat betekend dat we niet alleen funding gaan krijgen, maar ook dat we jaarlijks norweegse jongeren op bezoek krijgen. De eerste groep van 14 jongeren komt in Julie!! Waar deze link op uit zal draaien heb zelfs ik niet goed voor ogen... maar het lijkt er wel op dat onze organisatie een goede start maakt!

Gordon’s Goodies:
Met onze Pappy gaat het goed en zo zijn gangetje momenteel. Hij doet zijn werk, gaat naar de Guest House, en komt thuis. Hij is een nachtelijke pappy voor Hansje en Kemba, aangezien ik momenteel met Nicole naar de logeerkamer ga als ie thuis komt... ik probeer het nachtelijk borstvoeden te stoppen, daar is Coly het niet zo mee eens en maakt met haar protest graag het hele bed wakker!

Naat’s Nukken:
Hoe zal ik het omschrijven?? Spannend, vol kansen, hard werk, vrolijkheid, ... ik weet niet zo goed hoe de huidige stemming moet samenvatten. Het is absoluut heerlijk om na zolang iemand te hebben om mee samen te werken. Om het werk te kunnen verdelen (en dat het dan nog word gedaan ook...).
Ik ben wel weer enigszinds gewend geraakt aan de verhoogde activiteit op het werk, en vergeet in ieder geval de boodschappen en de kinderen niet meer – en dat voelt beter.

Wel dat is het voor vandaag... in de komende weken dus residential trainings, trouwdagen, verjaardagen en al wat nog meer zij... Vast veel foto’s in het volgende bericht!!

Naat en Co
Naatinuganda@yahoo.com
Po Box 170 Bushenyi
Uganda

http://picasaweb.google.com/naatinuganda

Http://silentvoices.wordpress.com

Phones:
Naat – 00256-772-665607
Gordon – 00256-712-493959
Home – 00256-712-062054
Skype fone: naatinuganda

  • 30 April 2008 - 10:33

    Willem:

    Tegen zoveel enthousiasme kan ik niet op. Klinkt allemaal wel heel positief. Goed!

    Ik zou iets kunnen zeggen over het niet meer vergeten van de kinderen maar laat maar...ik houd mijn kruit even droog.

    Goede bedoelde aanbeveling: lees ook eens een goed boek in het Nederlands. je taalgebruik 'verengelst' nogal.

    Voor de goede orde. Ik ben ook jarig deze maand, dus verwacht ik wel een mailtje.

  • 01 Mei 2008 - 17:33

    Tante Nelly:

    Fantastisch! Wat een uitdagingen en wat een energie en zin. Wij gaan morgen met vakantie dus even radiostilte.

  • 18 Mei 2008 - 08:43

    Walter:

    Lieve Nathalie, wat een mooie ontwikkelingen! Erg leuk om te lezen. Ik ben heel blij voor je (jullie). Wat een leuke foto, met dat spandoek. Heel bijzonder. Op mijn verjaardagskalender lees ik dat je vandaag jarig bent. Van harte gefeliciteerd, veel geluk en alle goeds. En veel plezier vandaag met Gordon en kinderen. Lieve groet, Walter en Dorine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 105740

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: