14-2006 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu 14-2006 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

14-2006

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 September 2006 | Oeganda, Bushenyi

Hallo iedereen,

Waar ik vorige keer niet veel te schrijven had... deze keer weet ik weereens niet waar te beginnen!! Dat is nou zo typish aan dit land – zo gebeurd er niets, zo gebeurd alles... zo dynamisch als het maar kan. De grootste verrassing past (nog) niet onder 1 van de standaard kopjes die ik normaal gesproken gebruik voor de website. Ik zal er dus deze keer een kopje toevoegen:

De verrassing:
Volgens mij had ik naar sommigen van jullie al weleens opmerkingen gemaakt in persoonlijke emailen dat ik tegenwoordig in Nederland naar een ‘Grote Maten Winkel’ zou moeten voor nieuwe broeken aangezien Hansjes ‘overblijfsel’ maar met geen stok weg te werken viel... begon dat overblijfsel toch ineens te trappelen!!!
Aangezien ik absoluut 100% overtuigd was dat ik niet zwanger kon zijn (Gordon was tenslotte 3 maanden in Nland voor studies, en ik had na een vroege miskraam na Hansje nog steeds geen cyclus terug...) dacht ik eerst nog dat ik diaree kreeg... maar na een dag of 4 werd ik toch wel heel erg nieuwsgierig, en moest ik toch ook naar Gordon het idee dat ik misschien dan toch wel zwanger zou zijn prijs geven... Gordon geloofde er ook niets van. Zijn redenatie was simpel: maar je geeft niet over. (waar!!)... maar, desondanks alle onmogelijkheden ben ik toch maar naar een gynacoloog gegaan... wat blijkt??? 5maanden zwanger!!! (van 9 april, 2weken voor Gordons vertrek, en uitgerekend op 14 Januari)... Ik heb die gynacoloog wel 3keer gevraagd, hoe dat nou kan en of de baby wel ok is... maar ik werd verteld dat de baby er gezond uitziet, en erg actief is.. en dat ik van zo’n probleemloze zwangerschap gewoon moet genieten... Dus... daar zijn we nu vollop mee bezig!!

Kids Corner:
Hansje heeft bedacht dat het wel zo efficient is om aan 4 hoektanden, en 4 kiezen tegelijk te werken... efficient dat wel.. maar niet zo confortabel!! Veel huilen, koortsen in de avond etc... niet de meest blije jongen op het moment dus. Daarnaast is zijn acceptatie van het woord ‘nee’ nog niet veel groter als de vorige keer dus ook dat brengt nogal wat dramatische huil en op de grond gooi acties met zich mee.. even doorbeiten!!
Kemba: heeft ineens een bijzondere intresse in ‘Pappie’s Language’ en maakt ook enorme vorderingen... ik kan ze niet zo volgen aangezien ze me nu ver achterlaat in haar Ruyankole-gebrabbel... maar Gordon antwoord er lustig op los, dus het zal wel ergens op slaan.
Er moet ook iedere dag gedrumt en gedans worden – lekker africaans en wel zo gezellig tussen alle gehuil van Hansje door.

Werk Woobels:
Nou... ook wel eens leuk om te melden dat ik lekker bezig ben!! Zoals gezegt heeft dit schooljaar een donor programme voor de Deaf... momenteel begeleid ik de eerste twee Parents groepen, volgende week twee andere, dan nog eentje, en dan weer een training voor de docenten... Best eens lekker hoor, om gewoon lekker bezig te zijn. Niet te veel op kantoor, maar lekker ‘in het veld’. Veel enthousiaste mensen om te ontmoeten... gewoon lekker dus...

Gordon’s Goodies:
Onder dit kopje kan ik nog wel een verrassing kwijt: zoals ik had gezegt twee berichten terug – is ons huis in liquidatie... een schok en de reden voor mij om me mentaal voor te bereiden op een verhuis... Nu is het validatie rapport (onofficieel) uit met een waarde op ons huis die lijkt te zijn aangepast aan onze bankrekeningen!! Het is namelijk op NUL gezet!! Nu moet ik zeggen dat ik me daar in eerste instantie een beetje door beledigd voelde... NUL waarde??? Op zo’n fantastisch huis, in zo’n fantastische omgeving... maar goed, niet geklaagd als het daardoor mogelijk word het huis voor een habbekrats te kopen en de eigenaar te kunnen worden!!?? Dus, de toekomst van het huis is onzeker, en zal nog wel even duren... maar iniedergeval met een Nul waarde kunnen we meedingen in de Koopprijs!

De foto’s zijn gecentreerd rond het thema; Het Hek – gewoon wat leuke plaatjes.

Tot een volgende keer!!
Naat en Co

Naatinuganda@yahoo.com
Tel:00256-772-665607
Nathalie Jonkergouw Arinda
Po Box 170 Bushenyi Uganda

  • 27 September 2006 - 08:20

    Willemijn:

    He Nathalie,

    Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. (Feliciteer je de rest van de familiy ook van ons!) Joh, wat snel ineens als je hoort dat je al 5 maanden op weg bent! Echt super. Geniet er maar lekker van. Nou, binnenkort stuur ik je bericht op e-mail (langer dan deze:)hoe het hier allemaal gaat.
    Liefs Willemijn en Marc
    Theo en Annemiek
    Alexandra en Jorne

  • 27 September 2006 - 14:50

    Tante Lisa:

    Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap maarre doe jij Moniek na? hihihi

  • 27 September 2006 - 19:25

    Walter:

    Hoi Nathalie en Gordon,

    wat leuk voor jullie: een derde telg aan de Arinda-Jonkergouw-boom!! Nathalie, fijn te horen dat je je goed voelt en met plezier aan het werk bent. Hoop van harte dat het huis jullie eigendom wordt. Groet, Walter.

  • 28 September 2006 - 11:36

    Wendy:

    Van harte proficiat met jullie zwangerschap. Hopenlijk komt met jullie huisje ook alles op zijn pootjes terecht.

  • 07 Oktober 2006 - 18:30

    Monique En Tiny:

    natuurlijk van harte met jullie 3e kind op komst. Nina en Tijn moesten wel weer lachen. Géén kids of veel en daar wordt blijkbaar hard aan gewerkt. En wat heerlijk dat je kunt genieten van deze zwangerschap zonder ongemakken. Maar.........het is zo 14 januari dus dat genieten is van korte duur. beseft Kemba wel e.e.a.? of is ze daar toch nog iets te piep voor?
    lieve groet uit tilbocity ARTS&CO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 105798

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: