Een Maand met Melvin, - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu Een Maand met Melvin, - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Een Maand met Melvin,

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Mei 2011 | Oeganda, Bushenyi

Vandaag leven we een maand met Melvin… niet dat we dat de eerste weken ook wisten.. toen was ie gewoon ‘Broertje’...

The Famous Five

Melvin dus... het duurde even voor Gordon het hooge woord eruit had maar wat als ‘Broertje’ begon, weten we nu, gaat als Melvin verder. Pappy heeft onze Noela genoeg tijd te geven om ‘Broertje’ te leren zeggen dus ‘Broertje’ zal nog lang ‘Broertje’ blijven – ze is idolaat gek van ‘Broertje’. Hij is dan ook zelden schoon... overladen als hij word met snotterige kussen, of kussen met een half bord eten over het gezicht gesmeerd... maar ‘Broertje’-annex-Melvin laat de aandacht van niet alleen Noela, maar van de drie anderen, zijn mammy en zijn pappy in alle vredigheid overzich heen komen.
Hij is een makkelijke baby, die goed slaapt, lekker drinkt en nooit huilt. Die zich zonder enig mopperen door een stevige verkoudheid werkt etc.

Noela: vind ‘Broertje’ het beste kado dat ze ooit gehad heeft! Na een aanvankelijk moeilijke eerste 24 uur waarin niemand anders dan zij aan dat ‘Broertje’ mocht komen... waar ons ‘Top Trio’ het niet mee eens was... is ze ‘Broertje’ grootste fan - Niet van zijn zijde weg te slaan.

Nicole: wil graag ergens op de dag even lekker met Melvin gaan zitten, maar is verder druk met ‘haar familie’. Die bestaat uit een grote verzameling knuffeldieren (bedankt Wendy&Dolf!!) waar intensief voor gezorgt word. Ze zijn met heel wat meer dan met mijn ‘schamele vijf’ dus ze is er druk mee.

Hearns: is in de gloria met zijn broertje, en bedenkt hele verhalen over wat hij ‘later-als-‘Broertje’-groot-is’ allemaal met zijn broertje gaat doen, en vooral waar hij-Hansje allemaal beter in gaat zijn en wat hij dus aan zijn broertje kan leren. Het is schoolvakantie sinds Pasen, en zoals gebruikelijk geniet Hansje daarvan het meest van allemaal. Hij neemt de speelvrijheid zo ruimschoots mogelijk op en geniet met volle teugen.

Kemba: ... en Kemba die is de Grote Zus natuurlijk. In haar nopjes met de privileges die ze heeft waar het om ‘Broertje’ gaat. Zij mag hem namelijk als enige weleens voor mij uit de slaapkamer halen en brengen.
Kemba heeft altijd wat moeite met ‘de vakantie’... zij gaat als enige hele dagen naar school, en voor haar is het verschil tussen ‘school-en-vakantie’ danook het grootst. En ze houd nogal van school en is vreselijk goed in alle vakken. Ze kwam thuis met een rapport met alle cijfers tussen 9,5 en 10... nou... zo zagen mijn rapporten er toen niet uit,hoor. (Nicole is qua school prestaties een kemba-de-tweede en Hans heeft een 8-ten rapport waar ik ook zeer te vreden mee ben).

Naats Nukken...
Een maand met Melvin... en het is alsof hij er altijd geweest is...Een voordeel van een groot gezin is dat er geen verschil lijkt in het werk dat 4, of het werk dat 5 kinderen met zich mee brengt? Melvin neemt dus geruisloos en soepeltjes zijn plaats in binnen de gezins structuren.
Ik ben gelukkig fysiek weer een heel eind opgeknapt – maar mijn hemeltje wat duurde dat lang. Ik kan inmiddels mijn schoenen weer zelf aan doen, dingen van de grond rapen, en zelfs Noela op de rug binden om haar op zijn africaans in slaap te krijgen.
En dat laatste is handig aangezien met Pasen mijn baby sitter weg ging en is vervangen met een nieuwe... maar die nieuwe is allesbehalve snel, en ook nog niet geaccepteerd bij de kinders dus een berg werk valt op mij terug. Zeker nu ze alle vijf alle dagen thuis zijn (tot 23 mei).
Het feit dat ‘mijn auto’ twee weken geleden is uitgebrand (naar de garage voor het lassen van de uitlaadpijp... foutje bedankt) maakt dat ik me al weken lang nergens anders druk om hoef te maken dan het wel en wee van ‘The Famous Five’ en het huishouden. Ik hoef vooral nergens naar toe. Boodschappenlijstjes gaan in de vorm van SmsBerichten naar de diverse winkels en komen met Gordon snachts zachtjes het huis binnen.
In timing wel gunstig: school vakantie en dus vrij van het intensive ‘haal/breng’ programme, en ik met een lijf dat fysiek toch niet verder kon dan slaapkamer en keuken.
Nu ik me beter begin te voelen, groeit ook het verlangen de wereld weer een beetje te verruimen... met een beetje geduld komt dat ook wel weer...

Werk Woobles...
Ach... dit hoofdstukje kan ik deze keer gerust overslaan... met 5kinderen thuis, en geen auto om er met computer eens even tussen uit te knijpen, een nieuwe housegirl die de kinderen niet kent/aankan, en de huishoudelijke routines (nog?) niet door heeft... kan je ‘werk’ gerust op je buik schrijven. Het werk wat ik kostte wat kost probeerde gaande te houden werd door een Universiteits Dame die de training zou geven liefdevol teniet gedaan door op het laatste moment aan te kondigen dat ze niet meer kon komen... dus daar ben ik tijdelijk ook even fijn mee gestopt.

Gordon’s Goodies...
Ik hoop dat menigeen mijn mening deeld – dat er deze keer misschien lang op gewacht moest worden maar dat er toch maar weer een leuke naam uit gekomen is. Op de lokale naam wachten we nog... daar heb ik nu dus hoge verwachtingen van.
Voor mensen die door het aantal en de ta(a)lrijke namen door de bomen het bos niet meer zien... de Famous Five gaan als volgt:
1 = Kembabazi Rose-Anne Arinda
2 = Arinda Hearns
3 = Ahabwe Nicole Stacy Arinda
4 = Aine Noela Arinda
5 = _ _ _ Melvin Arinda
Gordon is heel gelukkig met zijn tweede zoon.
Hij werkt hard – momenteel met een duidelijk doel: om mijn miljoenen schade aan de auto op te brengen en mij weer mobiel te krijgen...

Ondertussen was er natuurlijk geen ontkomen aan het paas-eieren ritueel, waar we veel plezier aan hadden. Er staan 4 nieuwe mapjes photo’s op http://picasaweb.google.com/naatinuganda onder de namen ‘pasen 2011’, broertjes eerste 3 dgn, en eerste week, en ‘Meer kinders, meer Melvin’.

Veel Plezier.

Naat en Co.

  • 02 Mei 2011 - 13:03

    Moniek:

    famous five heeft maar geluk met een supermam! Hou je haaks meid en ik hoop dat je nieuwe housegirl snelde routine doorkrijgt zodat jij wat minder op je bord krijgt. En die dingen op de vloer... misschien kun je daar de kortere mensen voor inschakelen? Je hoeft niet altijd alles te doen wat je kunt :)
    Geniet van de vakantie

  • 03 Mei 2011 - 06:31

    Tante Nelly:

    Ik kan niet genoeg krijgen van de foto's! Wat een rijkdom.

  • 03 Mei 2011 - 19:03

    Maud Lapien:

    Lieve Naat,

    Wat ben ik trots op jou.
    Je doet het zo goed echt heel knap.

    Maud

  • 04 Mei 2011 - 17:20

    Tante Miep:

    Net thuis van een weekendje weg, gauw de mail doornemen en lees daar weer je geweldige verslag van het wel en wee van de familie waarin ieder kind een plaatsje krijgt en omschreven wordt. Prachtig met die foto's erbij!
    Veel heil en zegen verder!
    tante Miep

  • 08 Mei 2011 - 18:14

    Hanny:

    Wat een mooi verslag en wat een enige foto's. Wel pittig, schat ik in, maar er valt heel veel te genieten van je vijftal. Het allerbeste gewenst.

  • 27 Juni 2011 - 09:59

    Alex Van Den Akker:

    Hallo, Naat en Co,
    We kennen alkander niet maar het ziet er wel geweldig uit! Ik heb in google Maud Lapien ingetoetst en zo ben ik op jullie leuke site terecht gekomen. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een mailadres of foonnummer van Maud. Ik heb met Maud op het CIOS gezeten en ook met haar gewerkt in Vught! Jullie veeeeeeeeel plezier daar !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 105756

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: