Grote Vakantie. 8 - 2010 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu Grote Vakantie. 8 - 2010 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Grote Vakantie. 8 - 2010

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 November 2010 | Oeganda, Bushenyi

25 November 2010

Lieve Allemaal,

Als ik er vandaag niet ‘even gauw’ een berichtje uit doe dan word het een kerst bericht vrees ik... Morgen krijgen de kinderen grote vakantie, terwijl voor mij de ‘eind van’t jaar’ raportages en accoutabilities worden verwacht van de projecten die we dit jaar gedaan hebben... dus een ‘even gauw’ bericht!!

Kids corner:
Kemba: ... en kemba weet dat de grote vakantie samen gaat met haar verjaardag, kerst geknutsel, het kerst feest, Nicoles verjaardag, Oud en Nieuw... en natuurlijk moet ze morgen eerst nog haar rapport krijgen enzo... Allemaal zo spannend dat ze thuis meer tijd op haar kop doorbrengt dan met haar benen op de grond.
’s Avonds in het altijd al aanwezige ‘gekken-uutje’ is ze vaak echt gek en krijgen de anderen regelmatig een verdwaald lichaamsdeel in het gezicht geslingerd wat ze niet zonder decibelen aannemen...
Hearns:... die kan niet wachten op zijn vrijheid waarin ie straks weer lekker kan racen en rennen... en tegenwoordig ‘computeren’... Hij is veel te handig op computers, telefoons en alle andere zaken waar knopjes aanzitten en vind in no-time alles uit wat ik nooit heb begrepen. Hij kan lekker ‘internetten’ op de BBC kinder site, of op ‘starfalls’, maar heeft nu ook een ‘formula 1 – race programme’ (aangestoken bij Pappy)
Nicole:.. reageert ook sterk op alle aanstormende vrijheden en feestelijkheden – net als kemba. Maar staat daar niet van op haar kop, maar staat daar van te stampvoeten. Die kan toch booszijn over de meest kleine aangelegenheden... helaas heeft zich dat ook weer een paar keer snachts gepresenteerd – iets waar ik heeeeeel slecht tegen kan.
Noela:... heeft een zware tijd gehad met doorkomende tanden, loop oren, loop neuzen, schimmel infecties in de huid en dat helaas allemaal tegelijk. Gelukkig is ze nu na een paar weken afzien weer een beetje op retour en kan ze in ieder geval weer fijn slapen en goed eten. Verder heeft zij geen last van de aanstormende schoolvakantie (2.5maand!!) noch van de feestelijkheden... zij leeft perslot nog lekker dag bij dag.
Nummertje 5: met de ‘binnen baby’ – om met de kinderen te spreken – gaat het goed. Halverwege de zwangerschap kan ik het nu goed voelen bewegen. Het is nog steeds mijn makkelijkste zwangerschap van allemaal en ik geniet er volop van – het voelt als een echte ‘bonus’. Ik zie er wel weer veel zwangerder uit dan ik ben – enorme buik reeds alhoewel ikzelf aanzienlijk lichter ben dan bij Noela rond deze tijd.

Er staan een paar leuke resente kinderkoppies op http://picasaweb.google.com/naatinuganda van de kinders op een feestje in hun nieuwe echte feestjurken die Pappy voor ze heeft gekocht – heerlijk ugandees!

Work Woobles:
Werk is ok... druk... met veel raportages , accounts en nieuwe projecten binnen proberen te krijgen. Er staan er een aantal op scherp om aangenomen te worden maar daar vertel ik volgende keer wel wat over... als ik weet welke er door gaan en welke worden afgewezen.
Naat’ Nukken:
Ik?? Ik zie uit naar de Grote Vakantie. Ik vind het kerst geknutsel zelf altijd heel erg leuk en gezellig. De combinatie met het feit dat ik er twee maanden lang niet om half zes smorgens uit hoef, en niet drie keer per dag aan de school hoef te staan maken de grote vakantie tot een ware zegen. Ik ‘moet’ nog bedenken wat ik voor Kemba’s verjaardag zal doen, wat we gaan knutselen, etc maar ook dat vind ik altijd erg leuk.
De zwangerschap zit me zoals gezegt niets in de weg dus ik denk dat we een hele leuke tijd kunnen hebben.
Ik zal een ‘uithuizig’ tijdelijk kantoor zoeken om werk/ emails te kunnen blijven doen want zeker met Hearnsje zijn nieuwe hobby is de computer lang niet altijd meer voor mij en valt concentreren en fatsoenlijk werk afleveren met 4.5 kinders gewoon niet mee.

Met Gordon gaat het gewoon goed... die moet in een ‘even gauw’ bericht niet om te veel aandacht vragen.

Zeker weten dat het ‘eind van’t jaar’ effect bij jullie ook te voelen is... het komt vaak en bijna overal met een soort eindspurt??

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen en dat ons volgende bericht – het kerst bericht – jullie in goede gezondheid en in fijne tijden met de familie zal treffen!!

Naat en Co
Nathalie.uganda add yahoo.com

  • 25 November 2010 - 10:41

    Eefju:

    wat is collie groot geworden!

    ik had jou ook nog wel ergens met je mega buik willen zien!

  • 25 November 2010 - 19:13

    Judith O:

    Hahaha, ik zat ook te speuren naar een foto met die enorme buik. Als het niet meer voor openbaar publiek toonbaar is verwacht ik toch tenminste een prive bericht met die buik. In ruil voor een foto van mijn enorme buik!

  • 30 November 2010 - 09:37

    Tante Nelly:

    Ik heb even alle foto's zitten bekijken. Echt leuk. Prachtig stel kinderen (en biggen).

  • 30 November 2010 - 16:50

    Tante Nelly:

    Ik heb je een mail gestuurd en hoop dat ik het goede adres had. nathalie.uganda etc i.p.v. naatinuganda toch??

  • 10 December 2010 - 14:03

    Elsemiek Corvers:

    Hoi Nathalie

    Lang geleden, maar nog steeds in mijn gedachten, hoor! Ik probeer je op je yahoo-adres te mailen, maar zie dat dat niet meer werkt... Ik heb mijn nieuwe mailadres toegevoegd hier om je verslagen te ontvangen...zou je me kunnen mailen? Via hotmailaccount kan ook nog hoor, maar die bekijk ik minder vaak!
    Tipje van de sluier...we zitten in hetzelfde schuitje en toch vaar ik al wat verder! ;-)

    Lieve groet
    Elsemiek Corvers-Debets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 105756

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: