kids corner - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu kids corner - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

kids corner

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Juni 2010 | Oeganda, Bushenyi

28-6-2010

Hallo Allemaal,

Zo... voor de drukke weken met vele groepen bezoekers een loopje met me neemt... nog even een berichtje.

Kids Corner:
Kemba..hm.. Kemba word een grote meid geloof ik... k moet soms goed nadenken wat ik over haar kan schrijven. Ze doet het goed op school, is een echte 'gordon' als het gaat om genieten van speciale festiviteiten en dagen... kan goed, heel goed knutselen en concentreren op werkjes...

Hearns..kijk, die rent tenminste wijlst achterom kijkend zijn eigen hoofd in de deur post... valt op school een groot gat in z'n knie die dan lekker ontsteekt, rijd op zijn fietsje de bush in en komt er onder de rode mieren uit... bij Hearns hoef je nooit na te denken waar je het eens over zal hebben : ).

Nicole... ach, de kleine meid... die is verschrikkelijk ziek geweest. Wat ze in haar maag gekregen heeft weet ik niet, ik weet wel dat die maag er zich fel tegen keerde. wat heeft ze overgegeven en overgegeven... er was niets tegen opgewassen. niets maar dan ook niets bleef erin... zelfs geen water. En dan heb je hier (in de tropen, en met een meisje wat zowiezo maar 12kg weegt) gauw de poppen aant dansen. Onvoorkomelijk dat op dag drie 'er door de hand gedronken' moest gaan worden - aan't infuus dus tot het overgeven stopte. Daarna in een straf regiem van ieder half uur wat drinken...wachtend op de eetlust... die eetlust liet het 8hele dagen volledig afweten...en komt nu pas weer met horten en stoten op gang.

Noela... hurrah voor de ongelofelijke ontwikkelings snelheid van Babies... hier hoef ik ook echt nooit na te denken wat ik eens zal schrijven!! ze kan staan, een heel voorzichtig een stapje zetten. ze klapt en zwaait en zingt en speelt.Het haar kan in staartjes, en ze past in maatje 86. momenteel doet ze met haar 9kg voor Nicole niet onder!

Over de werkwoobles houd ik deze keer lekker mijn mond - daar zat het vorige bericht vol mee - het is 'grote vakantie' in europa en dat merken we hier. Vanaf morgen ben ik druk met een groep Norweegse studenten die intresse in 'Silent Voices' hebben, daarna komt Deaf Child Worldwide op bezoek met de Exucutive Director, daarna komt Zena met een groep van 11 Engelse mensen hier in het district neerstrijken... en ergens tussen door komen Ben en Christine met 17jongeren op hun project een werkvakantie zitten hebben...

dus?? tot begin augustus??

Lieve Groet,

Naat en Co
Nathalie.uganda add yahoo.com
skype: naatinuganda
phone: 00256-772665607

  • 28 Juni 2010 - 18:44

    Judith:

    lief zeg, hoe Kemba zit te verven..

    enne, ik vrees voor jou dat hears het meest op jou lijkt als kind.

    met je ontelbaar veel blauwe plekken

    dat rennen komt me echt bekend voor ;)

  • 28 Juni 2010 - 19:15

    Moniek:

    hmm ik kan me bij jouw ook nog veel blauwe plekken en builen herinneren en vallen van de fiets met steentjes in je lip en jij bent er ook doorheen gekomen! lij te horen dat coley weer wat aan het oppikken is want dat was even flink schrikken. Hou je haaks en geniet maar lekker van die kids van je!

  • 03 Juli 2010 - 08:17

    Tante Miep:

    Terwijl Nederland puft van een heuse hittegolf met temperaturen van 35 graden, wij bijna en masse in de ban zijn van de overwinningen van het Ned. erftal op het WK in Zuid Afrika, we natuurlijk hopen op die grote WK beker maar stilletjes toch bang zijn dat we het niet halen...... besef ik goed dat jullie leven zo anders verloopt. Ik hoop dat Hearns alweer is opgeknapt en in gewicht aankomt en dat jij al die komende gasten en bezoeken in goede banen kunt leiden zonder daarbij jezelf te verliezen - dat laatste denk ik eigenlijk van niet. Maar toch: veel sterkte!
    Groetjes Tante Miep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 105750

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: