Het Halve Werk…. 1 – 2010 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu Het Halve Werk…. 1 – 2010 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Het Halve Werk…. 1 – 2010

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 Januari 2010 | Oeganda, Bushenyi

12-1-2010

Als een goed begin het halve werk is, dan durf ik niet met zekerheid te zeggen of ik dit jaar mijn werk af krijg. Het nieuwe jaar begint met een onverwachte wending in mijn werksituatie...

Kids Corner:
De kinderen genieten van hun grote vakantie en van de overgang van ’t regen - naar het droge seizoen. De seizoenswisseling is er nog niet helemaal voltooit maar er zijn al dagen bij dat de kids lekker in het opblaaspoedelbadje met water kunnen spelen... en dat is na de intense droogte toen we geen water hadden, en na de koude dagen toen we regens hadden een gewaardeerde bezigheid.
Het kleinste zusje begint zich steeds meer in hun bestaan in te werken – ze kan nu zitten en dat vinden broer en zusjes net zo’n grote prestatie als Noela zelf. Er moet nog wel altijd iemand achter haar zitten om te voorkomen dat als ze omvalt ‘t pijnlijk is, maar daarmee hebben we aan drie broer/zusjes vrijwilligers genoeg.

Op een avond na een warme dag, met een mooie zonsondergang heb ik van mijn nudistische meisjes leuke foto’s gemaakt – zie http://picasaweb.google.com/naatinuganda

Nicole is uiteraard jarig geweest wat we gevierd hebben in het zwembad – Kingfisher – ook daarvan kan je als je wilt foto’s kijken via de fotolink.

Werkwoobles:
Werk... werk, werk... ik heb momenteel geen werk!! ‘Werk in de zin van ‘betaalde baan’ dan... Niemand had verwacht, of voorzien dat de uitwisseling van onze Chief Adminstration Officer tegen de Chief Administration Officer van ‘Iganga’ (ander district in Uganda) zou leiden tot een stilzwijgende weigering van De Baas om mijn contract te verlenging.
Ik had in October keurig een verlenging aangevraagt, en er een goed aantal keer navraag naar gedaan maar ach... je weet wel... nieuwe baas, en zoveel om aan te wennen en om in in te werken... geen zorg e.a zou wel komen.. Nou mooi niet dus. Met de start van het nieuwe jaar... en met een reeds verlopen contract vond ik dat – nieuw of niet, en wel of niet ingewerkt - de baas toch maar eens moest laten weten of hij nu wel of niet ging tekenen... en toen kwam het hoge woord eruit... niet dus...

Daar zit ik dus ineens...

Ondertussen zijn we een dag of 10 na deze uitspraak verder en spelen we alle kaarten uit die we hebben. Tot nu toe besteed ik mijn tijd aan het informeren van mensen die een invloedrijke positie hebben binnen dit gebouw/overheids systeem/ in projecten... en gek genoeg van al die mensen is de eerste reactie er een van: he??? Is ie gek geworden? Jij moet blijven!! Dus waar (lees ‘van wie’) De Baas de informatie vandaan heeft dat ik niet nodig ben is een raadsel.
Samen met Gordon heb ik afgesproken dat we de maanden Januari en Februari de tijd nemen om te kijken of dit niet ‘gewoon’ een storm in een glas water is of dat het echt tijd is voor verandering.
Ik houd jullie op de hoogte!!

Gordon’s goodies:
Ondanks het feit dat ‘ons huis’ in aantal uren dat we er doorbrengen veel meer het huis van mij-en-de-kinderen is dan van Gordon.... vallen alle huisgerelateerde perikelen onder ‘Gordon’s goodies’ want hij regelt dat allemaal (ahum... sorry, hoop dat er niet te veel geemancipeerde dames met gekromde tenen zitten nu.)
En jawel... 4 jaar na de eigenlijke liqudatie hebben we nu ineens een brief waarin ons word toegestaan ons huis te kopen... of we binnen twee maanden de 50miljoen op die-en-die rekening kunnen storten!!
Hahaha... binnen twee maanden?? Vanwaar inene die haast?? 50miljoen... dat is ‘maar’ 20.000 euro... koop je in nederland een nieuwe keuken voor??? Maar hier... ik heb... o nee, had... een jaar salaris van 7.4miljoen... om je een idee te geven.
De ‘spaar centen’ van het Guest House waren gelukkig genoeg om aan de eis van ‘aanbetaling van 25% binnen een week’ te voldoen... nu zoeken we dus in alle hoeken en gaten naar de rest .... aan een lening zullen we wel niet ontkomen, maar die willen we wel zo laag mogelijk...

Naats Nukken:
Tja... wat zal ik ervan zeggen... het gaat goed... erg goed. Vanwege het hele welles –nietes gedoe met het contract (en in acht nemend dat het district onder het vorige contract 5.8miljoen nog niet heeft uitbetaald...) neem ik de vrijheid om alleen smorgens ‘te werken’... of moet ik nu ‘te vrijwilligen’ zeggen??
En dat is nu eenmaal de perfercte dagverdeling!! Smorgens voor werk/kantoor/jezelf en smiddags lekker met de kinderen. Kan niet beter.
De kinders zijn natuurlijk allemaal nog thuis vanwege de vakantie en die vinden dat maar wat leuk dat mama er dan smiddags lekker is, lekkere dingen maakt (gisteren nog oliebollen gebakken – met stukjes banaan ter vervanging van de krenten die we hier niet hebben), en gezellig met alle vier het ommetje maakt om melk op te halen bij de naburige boerderij (Kemba en Hansje op hun Konniginne Dag fietsen, en Nicole en Noela in ‘de car van tante Chris’).
Vooralsnog geniet iedereen dus van deze status quo... dat het zo niet zal blijven, en dat een inkomen wel nodig is om het gezin gaande te houden... hangt boven ons – mijn – hoofd maar kan momenteel nog worden genegeerd...

Volgende keer meer...

Lieve groet aan iedereen... gelukkig nieuwjaar voor een ieder die er nog geen gehad had van ons!!

Nathalie en Co
Nathalie.uganda add yahoo.com
Silent.voices.bushenyi add gmail.com
00256 -772-665607

http://picasaweb.google.com/naatinuganda

  • 12 Januari 2010 - 08:43

    Seth:

    Als de titel een bewuste woordspeling is... ben ik blij dat je er nog om kan lachen (het halve werk -gevrijwillig- klinkt niet per se als een goed begin)

  • 12 Januari 2010 - 18:47

    Wendy:

    Balen dat het nieuwe jaar zo moet beginnen. Hopelijk wordt de situatie snel beter. Geniet ondertussen maar lekker van de kinderen.

  • 12 Januari 2010 - 19:31

    Moniek:

    meid,
    je hebt de beste instelling, maak er maar het beste van voor zolang het duurt! En een oplossing zal er komen, daar ben ik van overtuigd

  • 12 Januari 2010 - 19:49

    Judith O:

    Hahaha, ik dacht dat mijn bruine baby een dikkerd was (ze is de allerdikste van de creche en groeit boven alle Belgische curves uit qua gewicht, niet qua lengte), maar die van jou lijkt haar melk ook wel te lusten! Wat ziet ze er super goed en gezellig en schattig uit!
    Wel balen van je werk. Ben je na al die jaren weer een vrijwilliger geworden.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 19460
Totaal aantal bezoekers 105780

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: