Stabiliteit en rust ???? 13-2007 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu Stabiliteit en rust ???? 13-2007 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Stabiliteit en rust ???? 13-2007

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 November 2007 | Oeganda, Bushenyi

15 October 2007

Lieve allemaal,

Ik mocht vorige maand nodig zeggen dat er niet veel te vertellen viel en hoe lekker dat was voor mij. Deze keer is er wat dat betreft veel te veel te vertellen in de categorie ‘meer van het zelfde liedje’?? (ziek zijn, verdwijnende housegirls enzo).

Kids Corner:
De kinderen hebben een intensieve tijd achter de rug waarin ze alle drie door het zelfde virus geveld werden en twee van de drie verzakt door hun virus daar een zgn. secundairy bacterial infection bovenop kregen... Hoge koortsen, doorwaakte nachten, diverse ritjes met diverse kinders naar Mbarara... en toen kon het onvermijdelijke natuurlijk niet uitblijven... op het moment dat ze echt alledrie ziek waren, ging ik zelf ook voor de beil... en dat was weer reden genoeg voor een van de Housegirls om de benen te nemen. Dus ipv ziek te kunnen zijn had ik 3 zieke kinders en een halfhuishouden om achter aan te rennen.... en ik kan je beloven: Dat klinkt op papier beter dan dat het is om je in werkelijkheid doorheen te werken. Des alniet te min zijn we er wel weer door – alle kinders zijn weer medicijn vrij. Kemba en Nicole zijn ook echt weer beter, terwijl Hansje toch echt nog niet in zijn goede doen is (nog iets anders onder de leden??). Ik ben ook weer beter, maar de blaren op mijn lippen vertellen me wel dat ik waarschijnlijk zieker was dan ik zelf heb toegegeven in die dagen!

Ik heb al een poosje geleden twee filmpjes op ‘Het Net’ geplakt (volg de picasa fotolink hieronder - op een of andere reden staan ze helemaal als laatste dus je moet even zoeken!!!). Ze illustreren Nicoles loopkunsten, en geven op voorproefje op Kemba die komende zaterdag ‘Grand Concert’ heeft op school (daarover vast meer).

Werk Woobles:
Ik zit nog steeds gezellig op de uitslagen van de ingediende verzoeken te wachten... maar ondertussen ben ik wel weer ergens ingerold waar ik jullie toch maar eens in moet in leiden:

Er was eens:.....

Er was eens een kerk in Amerika (Oklahoma), en een kerk in Uganda (Bushenyi). En die twee kerken besloten 25 jaar geleden samen een project op te zetten met een compenent in Health en in Education. Een programma met een hoop dollars, en een hoop gebouwen, autos en werknemers enzo...
Maar nu was er ook eens een kerk in Amerika die bedacht om een homosexuele Bisshop aan te stellen, en een kerk in Uganda die daardoor zei dat ze niets meer met de Kerk van Amerika te maken wilde hebben... maar of ze nog wel de dollars konden ontvangen, en o ja.. nog bedankt voor de gebouwen en de auto’s... Dat was vorig jaar.
Nu wil de Kerk van Amerika toch wel graag hun programma in stand houden en hebben ze zich omgevormd tot een NonGovernmental Organisation (NGO). Een NGO heeft een Board of Directers en het geval wil dat ik na veel aandringen van de mensen in Oklohoma dan toch mijn ‘directeurschap’ heb aanvaard... en van het een komt het ander... dan ben je ineens ‘Chairman of the Board of Directors’, en dan ben je ineens de aangewezen persoon om het veldwerk binnen het Education-deel van hun werk te doen... blablabla... Dus daar zit ik dan... midden in de meest gevoelige politieke strijd tussen de Arch Bishop, de Bishop en de scholen (die allemaal van de kerk zijn), tussen mensen in Oklahoma die een beetje liggen te vechten wie er nu voor de dollars zal opdraaien enzovoorts enzovoorts... (binnen Education betalen ze de schoolfees voor 200 (!!) voortgezette school studenten).
We zien wel waar het schip strand... mijn motivatie om dit werk op te nemen??? ... ik hoop stiekem dat ik de mensen in Oklahoma zo gek kan krijgen om mijn Dove kinders in hun programma op te nemen, en om een van de scholen waarmee ze werken te trainen in hoe het onderwijs aan te bieden zodat ook de Dove kinders er baat bij hebben... toekomst muziek.. maar toch een kans om niet te laten lopen??

Gordon’s Goodies:
Vergaderingen, meetings, parties, workshops, seminars, begrafenissen, council meetings... etc etc… ‘meer van het zelfde liedje’??? veel kantoor en veel guest house, en omdat het niet anders kon ook nog veel thuis toen iedereen ziek was…

Naat’s Nukken:
Ach... laat ik zeggen dat als je zelf ziek bent, en al je kinders ziek zijn dat er niet veel ‘te nukken’ overblijft... you just have to get on with it... en dat is wat ik gedaan heb... Ondertussen ook nog ‘even’ dat veld werk doen, en raporten schrijven en proberen ze zo te formuleren dat je niet onmiddelijk alle op scherp staande Bushenyische, en Oklahomasche hoofden voor de kop stoot...
Ondertussen ook nog ‘even’ een vervanging voor de housegirl zoeken (gelukt)... en ... je hebt een niets nukkende naat die gewoon moe is maar er wel weer doorheen is!

Geen foto’s deze keer (vergat de camera) maar dus wel die twee beetje weggestopte filmpjes. Ik hoop dat iedereen er desondanks veel plezier aan beleeft!!

Hopelijk tot gauw!!

Naat en Co
Naatinuganda@yahoo.com
Po Box 170 Bushenyi
Uganda

http://picasaweb.google.com/naatinuganda

Phones:
Naat – 00256-772-665607
Gordon – 00256-712-493959
Home – 00256-712-062054
Skype fone: naatinuganda

  • 15 November 2007 - 08:12

    Chris:

    Klinkt als ontzettend druk, maar erg positief. Succes "Chairman!" Geweldig, wie had dat kunnen bedenken! Krijg je nu ook een werkend vehicle?! he, groet aan allen, ik spreek je later

  • 15 November 2007 - 09:22

    Janneke:

    ook dit overleef je weer. wij oma's hebben het ook overleeft, al verbaas ik me er soms wel eens over. Wat geniet ik van de foto's en filmpjes er zit veel meer in dan ik tot nu toe ontdekt had.
    de tijd vliegt voorbij als ik daarmee bezig ben.
    wat ik zo leuk vind is dat jullie echt een leefhuis hebben,hou het zo!!
    groetjes van ons, wout en janneke.

  • 15 November 2007 - 10:46

    Moniek:

    aha, nu begrijp ik je titel mevrouw de directrice beter...
    Blij te horen dat je uit de zieke kinders bent (min of meer) en dat je de boel draaiend hebt weten te houden.
    Hopelijk worden je dove kindjes warm ontvangen in America.

  • 23 November 2007 - 11:40

    Nelly Bos:

    Ik vroeg me al af waar je bleef! Zieke kinderen is lastig, maar in Uganda helemaal. Jammer van je housegirl.Waarom toch. Vluchtreactie. Je went er nooit aan. Met je moeder was ik een paar dagen in Zeeland waar ik ook toegang had tot het internet en jouw wederwaardigheden een paar dagen geleden al las. 't Was gezellig, ondanks het grauwe miezerige weer. Lezen is verrukkelijk. Jouw tijd komt later. Liefs,tante Nelly
    ps. Chris en Pieter zitten in de Krugerwildtuin, komen woensdag terug na 3 weken Zuid Afrika. Genieten mateloos.

  • 05 December 2007 - 20:29

    Eefju:

    nog een dikke week, dan kan ik gewoon checken of alles waar is wat je schrijft!!!

    tot snel!

    (en dit is mijn debuut op je site, ik heet mezelf even welkom ;) )

    groet en tot heel snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 105784

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: