De Harde Waarheid: 7-2007 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu De Harde Waarheid: 7-2007 - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

De Harde Waarheid: 7-2007

Door: nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Juni 2007 | Oeganda, Bushenyi

25 Junie 2007

Lieve allemaal,

Laat ik nu toch maar proberen er in het komend uur een bericht uit te rammelen want anders komt er de komende maand weer niets van... ‘De Harde Waarheid’ is dat ik weereens (half) ‘in de soep’ zit met een van de twee housegirls die nadat ze 3 weken geleden ‘naar de doctor ging nooit is geretoureerd... ik heb dus weereens een overvol dag (en nacht) programma.... Met veel gepuzzel kom ik per dag 3.5 uur op kantoor en probeer daarin werk te doen voor een hele dag... ik ben momenteel aan een heel spannend project aan het schrijven en de donor die ik op het oog heb heeft de Deadline op 30 junie...en die deadline probeer ik met die 3.5 uur per dag voor te blijven... Ik dacht dat ik daarna wel even een webbericht geen schrijven maar nu kreeg ik er gisteren een deadline bij voor een NGO in Oclahoma... en ik voorzie dat ik die ook in 3.5uur per dag zal moeten halen... dus nu toch maar even een bericht... het is immers al weer meer dan een maand na onze verjaardagen!!

Kids Corner:
Helaas.. het moet gezegt... alle drie de kids snotten er weer op los (foto 1,2 en 3)... fijn zo’n school waarvan je dat soort infectie’s allemaal vrolijk het huis binnen kunt loodsen. Hansje deed er een schepje boven op met een keelontsteking en koortsen waardoor we ook weereen keer naar Mbarara konden.
Nicole: kan inmiddels prima zitten en kan vanuit die houding heerlijk met de andere twee kids mee dollen. Vooral de lawaaierige uitspattingen van de andere twee hebben haar voorkeur!! (foto 4, en 5)
Hansje: is een heerlijk en vrolijke peuter op het moment. Erg ondeugend maar eigenlijk nooit sjagerijnig. Ook niet als ie moe of ziek is,... en dat kan van onze Kemba niet gezegt worden!!(foto 6, en 7)
Kemba: heeft ‘peper in der reet’ op school... niet dat ze niet kan zitten, maar ze heeft in de afgelopen 4 weken geleerd waar de Juf het hele seizoen over dacht te doen... tellen van 1 tot 10, het schrijven van de getallen (zonder hulplijntjes), letters tot en met ‘K’... vooral de laatste letter was reden van commentaar: Mam... weet je... de Juf weet niet eens dat letter ‘k’ voor ‘K’emba is.... stom he... ze zegt dat het voor ‘k’oning is... (foto 8), de kleuren herkennen en benoemen, de dagen van de week....

Werk Woobles:
Hoerah, hoerah voor de verdwijnende housegirls zit er dus weereens niet meer in dan van 9 tot net na 12ven... en zo als gezegt zweet ik me daarin ‘te pletter’ op een stevig proposal... werk is nogal dynamisch momenteel – maar daardoor wel zo leuk!!

Mijn CBO ‘Silent Voices’ maakt een vliegende start... ik heb er een gratis kantoor uit weten te slepen (District property dat al jarenlang leeg staat), ik heb een donor om dat kantoor te bemannen met een zwaar lichaamlijk gehandicapte doch zeer pientere jongeman!! Ik heb VSO zo gek gekregen om me voor een week een Volunteer te lenen en ons even bij te werken in hoe een CBO eigenlijk zou moeten functioneren (meetings, records, bookkeeping etc), het proposal waar ik aan werk is voor dit CBO, ik wil graag 15 miljoen...

Ondertussen kreeg ik van de week bericht dat Auke en Sylwia (vrienden van mij) bereid zijn de schoolfees voor mijn Blinde Frank te betalen. Dat Zena de investering voor een schoenmakerij voor een van mijn andere zwaar fysiek gehandicapte jongemannen wil betalen... etc etc...
Ik had deze week een Amerikaanse delegatie vanuit Oclahoma op bezoek die toch wel heel geintereseerd zijn in mijn werk.... ‘pappen en warm houden’, en enkele schietgebedjes doen..
Zul je altijd zien... dat om het moment dat je geen tijd hebt, het hele programme tot leven komt en je t met kijken niet bij kunt houden!!

Gordon’s Goodies:
Gordon’s goedies zou deze keer ook een boek opzichzelf kunnen vormen... heeft ie ineens een GuestHouse in town van iemand ‘overgenomen’ (gehuurd)... Verven, opknappen, personeel zoeken, een kok... en... de eerste gasten hebben er reeds geslapen, de Lions Club en de Rotary Club hebben er hun wekelijkse bijeenkomsten, de eerste parties staan al geboekt... en ik .. ik denk dat dit initiative heel goed past bij de sterke punten in zijn karakter en ... ik hoop dat het een reden is om eindelijk de geldverslindende stomerij dicht te gooien (hij zegt van wel... ).

Naat’s Nukken:
Laat ik vooral niet vergeten te vermelden dat ik (we) jarig waren (foto 9) en dat we daarvoor een dagje naar een nieuw resort ‘om de hoek’ zijn geweest (zie foto link web!!). Dat was een heerlijke dag waarvan we allen ontzettend genoten hebben!! Laat het morgen maar weer een verjaardag zijn!!
Ondertussen voelt die verjaardag al wel heel lang geleden... en momenteel is het meer zwemmen of verzuipen... al hoe wel ik aardig leer te zwemmen!! Gelukkig heb ik dus nog wel 1 housegirl (een onverwacht goeie moet ik zeggen) waarmee ik momenteel dus het werk voor 3 doe. (1,7 voor mij, en 1,3 voor haar... maar dat ze bereid is om dat te doen is zeer opzienbarend).. de dag zit van smorgens 6, tot savonds 9 tot op de milimeter in elkaar gepuzzeld... en met wat discipline gaat dat toch verrassend vaak goed.. en soms falikant fout en dan zit je met een berg stress... we zullen zien hoelang deze situatie weer duurt!!

Lieve mensen, hier laat ik het bij... geen tijd voor ‘editing’ en na lezen dus... hou me ten goede...

Vind een mapje met de titel ‘verjaardagen en verwendag’ op:
http://picasaweb.google.com/naatinuganda voor meer kijkplezier!!

Naat en Co
Naatinuganda@yahoo.com
Po Box 170 Bushenyi
Uganda

Phones:
Naat – 00256-772-665607
Gordon – 00256-712-493959
Home – 00256-712-062054
Skype fone: naatinuganda

  • 22 Juni 2007 - 11:06

    Moniek:

    mooi snot is niet lelijk....
    succes met je duizendjes verzamelen en je tijd verdelen zonder je hoofd te verliezen. Hou vol en voor je het weet heb je weer een nieuwe housgirl.

  • 05 Juli 2007 - 22:47

    Tante Nelly:

    Jouw kinderen bouwen heel veel weerstand op voor later... Schrale troost. Ze zijn wel heel leuk. Voor Kemba moet je straks ook een apart programma gaan ontwikkelen, de juf zal haar niet bijhouden. We zeggen steeds tegen elkaar: petje af voor Nathalie dat ze in Uganda het hoofd boven water houdt. Verrassend dat restaurant! Dat doet Gordon naast zijn werk voor de provincie?
    Liefs, tante Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 105802

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: