GELUKKIG NIEUWJAAR - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu GELUKKIG NIEUWJAAR - Reisverslag uit Bushenyi, Oeganda van Nathalie Arinda Jonkergouw - WaarBenJij.nu

GELUKKIG NIEUWJAAR

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Mei 2013 | Oeganda, Bushenyi

Gelukkig Nieuwjaar!! Raar?? Gelukkig Nieuwjaar in Mei?? Hier mag dat! als je die persoon dat jaar nog niet eerder bent tegen gekomen dan word aan de talrijke groeten die je dan plaats gewoon een respectvol Gelukkig Nieuwjaar toegevoegt...

Aangezien deze moeder-van-vijf die net een kinderdagverblijf is begonnen jullie nog niet eerder heeft geschreven in 2013 gebruik ik deze goede Ugandese gewoonte dus ook maar voor jullie.

Tussen heb laatste bericht (in oktober 2012 - opes!!) en dit bericht ligt een hele wereld die niet samen te vatten valt. Ik heb - geheel volgens verwacthing - mijn koppie eraf gewerkt en heb Mama Mia open en in grote lijnen opgezet.

zie http://picasaweb.google.com/silent.voices.bushenyi folder naam mama-mia-6mnd open - oh en voor some reason staat die folder op 1 Mei 2008 dus moet je naar een van de laatste folders gaan om em te vinden!!

Begin Mei is de schoolvakantie begonnen en heb ik het ineens een stuk rustiger omdat 11 van de 13 babies die Mama Mia dagelijks bezoeken of tantetjes thuis hebben, of naar t dorp zijn of.. of... of...

Nu heb ik wel weer wat vakantie-gangers maar dat zijn er minder en die zijn ouder en dus een stuk minder arbeidsintensief.

13 babies... niet slecht... daarmee kan ik net de huur, water, electriciteit en salarissen betalen (excl. het mijne). Met wat gemanouvreer krijg ik het voor elkaar om mijn kinderen met de Mama Mia kinderen mee te laten eten - dus die kosten zijn er thuis uit.
ik heb goede hoop op het volgende half jaar... 26babies?? dan kan ik er ook mijn auto van rijden en thuis de water- en electriciteits rekeningen betalen... who knows???

Ondertussen houden je eigen 5 kinderen uiteraard niet op te bestaan, en je eigen huishouden ook niet. Maar ik frot nog altijd alles tussen 4u smorgens (annex snachts) en 21.,00 's avonds.

De kinderen doen het geweldig. Ook wij hebben een verkoudheid hier, en virus aanval daar... maar daar blijft het dan toch bij. In een land met Malaria Thyfoid en andere enge ziekten iets om dankbaar voor te zijn.

Ik hoop dat na dit bericht alle mensen met kinderen in de rij staan om ons te komen opzoeken!! hahaha.

Lieve mensen, het gaat ons hier goed. Het is een enerverende tijd zullen we maar zeggen... maar een met perspectief.
Het feit dat er maar weinig berichten doorkomen via de Waarbenjij betekent allerminst dat jullie vergeten zijn!!

Hele hartelijke groet aan iedereen!!

Nathalie
en Co!!

Nathalie.Uganda@yahoo.com

  • 11 Mei 2013 - 15:44

    Chris:

    Lollig, gelukkig nieuwjaar! Bezige bij.

  • 11 Mei 2013 - 16:58

    Eveline:

    ik miste je al! maar je zat dus gewoon 5 maand lang met vuurwerk te spelen :D

    Fijn dat het somehow loopt, op naar de 26 babies dan maar!

    (ik zie bij de picasa link de folder niet, wel heel veel andere leuke foto's.)

    Groetjes
    en voor hearnsje en kemba en de rest de groeten van nano. Hij kreeg zin om op bezoek te komen bij het zien van de fotos van mama mia.

  • 11 Mei 2013 - 17:25

    Tante Nelly:

    Gelukkig positieve berichten. Ik maakte me al een beetje zorgen. Wat ben je een ongelofelijke harde werker en doorzetter. Petje af! Nelly

  • 11 Mei 2013 - 17:45

    Tante Miep:

    Volgens mijn telling draai jij twee dagen in één dag, als ik tenminste naar NL maatstaven kijk.
    Heel veel succes met Mama Mia, moge er een flinke aanwas van baby's en kinderen zijn.
    Hoi je taai.

  • 11 Mei 2013 - 20:41

    Judith O Te Gent:

    Wat zien je kids er allemaal goed uit! Gezond en wel en gelukkig. Fijn om te zien. Nu nog even 13 nieuwe babies erbij en dan is het daar helemaal koek en ei. Ik vind dat Mama Mia er heel gezellig en mooi uitziet. Helaas is iedere dag Gent-Bushenyi met de bakfiets wat veel van het goeie dus ik blijf voorlopig in deze creche hier, maar ik vind het wel heel mooi en gezellig allemaal. Liefs!

  • 12 Mei 2013 - 10:34

    Mo:

    Hee Naat

    wat goed te lezen allemaal. Kon me ook niet voorstellen dat je zomaar niets liet weten over jullie wel en wee. Vooral WEL begrijp ik e dat is meer dan ok.
    Hier in NL vanalles gebeurd. Nina en Tijn met Suus (zijn lief) wonen in de Missionarisstraat en paps en mams wonen in een historische boerderie te Bergen op Zoom, en leven als god in Frankrijk....
    Dus ook hier gaat het goed.... ik ga nu je foto's een bekijken
    lieve groet van Tiny en mij ;)

  • 12 Mei 2013 - 13:20

    NATHALIE HERSELF:

    Photo's staan om een of andere reden op 1 Mei 2008... om ze te vinden moet je dus naar de 2voorlaatste folder reizen!!

  • 12 Mei 2013 - 21:57

    Hanny:

    Hoi Nathalie,
    Goed om weer van je te horen/lezen.
    Wat een enerverend bestaan is en blijft het, daar in Bushenyi.
    Petje af voor jou, dat het je toch maar lukt om een groot gezin en een creche te combineren.
    Veel succes daar! Liefs van Hanny

  • 14 Mei 2013 - 21:21

    Maud Lapien:

    Lieve Naat,

    Is het iets voor jou om stagiaires bij mama mia te ontvangen. Het zijn studenten van het ROC afdeling kinderopvang.

    Laat maar weten.

    Liefs Maud

    PS helemaal vergeten dat ik jou nog steeds op een heb staan op het gebied van doorzetten creativiteit en moederschap.

  • 15 Mei 2013 - 19:35

    Fransje:

    Wat leuk om door je fotomapjes te bladeren. Wat zijn de kinderen al weer groot!!

    Ha, ha, heb je mijn kerstkaart al wel ontvangen??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Ik wil deze site graag gebruiken om Uganda zo dicht mogelijk naast nederland te leggen. De gelegenheid gebruiken om mensen in nederland toch de kans te geven om met de familie mee te leven en mee te kijken om zo het gemis van de mogelijkheid om fysiek over de komen vliegen kleiner te maken!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 105718

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

The Arinda's in Uganda

Landen bezocht: